keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Faktoja pöytään

Jee, sain bloggausurani kolmannen haasteen! Tällä kertaa haastajana oli Roosa, ja haasteen aihe on vanha tuttu "11 faktaa". Edelliseen saman aiheen haasteeni pääsee lukemaan tästä, ja nyt pitäisi siis yrittää keksiä ihan uusia faktoja!
 
"Haasteen tarkoituksena on haastaa uusia blogeja, joissa on alle 300 lukijaa ja antaa blogille näkyvyyttä.
1. Jokaisen haastetun tulee kertoa itsestään 11 faktaa. 
2. Pitää myös vastata haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 uutta kysymystä haastetuille.
4. Pitää haastaa 11 bloggaajaa, joilla on alle 300 lukijaa.
5. Haasteessa tulee lukea, kuka sinut on haastanut & kertoa se haastetuille.
6. Ei saa haastaa sitä, joka sinut haastoi."

Siispä, 11 faktaa minusta:
1. Olen käynyt Ruotsissa, Virossa, lyhyesti Tanskassa (muutama tunti Köpiksessä matkalla Suomeen), Saksassa, Italiassa, Kreikassa, Marokossa, Azoreilla sekä Skotlannissa.
Viime kesän Skotlannin -reissulta.
2. Koirajuttujen (mihin lasken kuuluvan kaiken peruslenkkeilystä agilityyn ja seuran nettisivujen päivitykseen) lisäksi harrastan tällä hetkellä partiota ja lukemista sekä käyn talvisin laskettelemassa, jos kaksi jälkimmäistä harrastuksiksi lasketaan. Valokuvaus on kivaa kun fiilis siihen on päällä, mutta koska mun ei tule lähdettyä kovinkaan usein mitenkään erityisesti valokuvaamaan jotain tiettyä aihetta, en laske sitä mulle varsinaisesti harrastukseksi. Kesäisin pelaan mökillä sulkapalloa ja oon siinä aika hyvä!
3. Elämäni aikana olen harrastanut myös ratsastusta, kirjoittamista, tanssia sekä pianonsoittoa. Pienenä oon myös tietty käynyt erilaisissa kerhoissa, kuten 4H:n koirakerhossa. Aiemmin laskettelin myös ihan seurassa ja kisasin jonkin verran slalomissa.
Reissulla Ylläkselle 4/2012 käytiin myös Pallastunturilla, josta kuva
4. Haluaisin harrastaa/voisin joskus ruveta (uudelleen) harrastamaan ratsastusta, suunnistusta ja seinäkiipeilyä. Ratsastuksen lopetin 13-vuotiaana kun sain kammon hevosiin ja vaikken enää niitä pelkääkään, aika ja raha ei oo enää koirajuttujen ajettua edelle riittänyt. Kahta jälkimmäistä oon kokeillut joitakin kertoja ja tykkään kovasti! Pianoa olis myös mukava oppia soittamaan myös toisella kädellä, osaan vaan yläoktaavin nuotit ja siten soittaa vain oikealla kädellä. 
5. Kirjallisuudessa tykkään lukea lähinnä fantasiaa kuten Harry Potteria, tietokirjoja (koirien lisäks lähinnä suurpedoista), sekä luonto/eräkirjoja.
Mun kirjahylly silloin kun vielä asuin kotona, kuva elokuulta. Alahyllystä löytyy joitakin tietokirjoja sekä Don Rosan kootut.
6. Pelkään ihan sairaasti kauhu-/ahdistavia/väkivaltaisia elokuvia, en pysty enkä tahdokaan katsoa sellasia, enkä kyllä oo kamalasti katsonutkaan :D Mun jännitysraja elokuvien suhteen menee siinä LoTR - Jurassic Park -akselilla ja jotain kertoo ehkä se että uskalsin katsoa Titanicin ekaa kertaa vasta viime kesänä... Tai olin mä sen edellisenä vuonna katsonut ihan ekaa kertaa, puoleenväliin.
7.
Kengännumeroni on 37 (joissain kengissä 38), mutta se oli tosi monta vuotta 39, mitä hämmästelen suuresti. Onko mun jalka kutistunut vai onko mulle vaan ostettu aina ennen liian isoja kenkiä?
8. Mulla on ollut koirien isäksi lemmikkinä talvikko Nami (2004-2006) ja isosiskolla kääpiökani Puppe (1987-1996). Nemoa ja Nitaa ennen meidän perheen koiria oli collie Kepa (1989-2001) ja pyreneittenpaimenkoira Veeti (2002-2004).
9. Venyttelen melkein joka päivä ja tämän tärkeyden ymmärtämisestä kiitän vuosia, jolloin toimin telinevoimistelukoulun apuohjaajana. Oonkin aika notkea (pää menee polviin keposesti).
10. Rakastan kynttilöitä ja tuikkujen polttamista. 
random täytekuva
11. Mulla on ollut tosi paljon reikiä hampaissa, vaikka oon aina pessyt ne tunnollisesti kahdesti päivässä ja vaikka äitini on hammaslääkäri. Mutta enpä oo myöskään ikinä pelännyt hammaslääkärissä käyntiä! Pienenä se tuntui lähinnä inhottavalta/epämukavalta, mutta isompana kun otin selvää/ymmärsin mitä lääkäri (siis äiti) oikeasti tekee, se helpotti. Poralla pitää ottaa plakki pois että saa paikan tilalle ja se kiristävä ärsyttävä ruuvi täytyy olla pitämässä paikkamassaa paikoillaan ja suuta auki. Kannattaa ottaa vaan aina mp3 mukaan ja kuunnella musiikkia operaation ajan.

Roosan 11 kysymystä minulle: 
1. Miksi aloit bloggaamaan?
Ensin kielioppinatsi korjaa: aloit blogata, ei bloggaamaan :D Ja itse vastaus on uskoakseni sama kuin monilla muilla koirablogien kirjoittajilla: koska koiranomistajana nyt vaan "kuuluu" pitää blogia! Koska kavereilla oli koirablogit ja about kaikilla internetissä (esim. Petsiessä) esillä olevilla koirilla on. Annalla Tanssivassa shetlantilaisessa oli itse asiassa hiljattain aiheeseen mielestäni hyvin liittyvä postaus. Minun bloggaukseni alkoi vuodatus.netissä mutta sen serverin kaaduttua kesällä 2012 ja lähes kaikkien kuvien kadottua siirryimme vihdoin bloggeriin, mikä tosin oli muutenkin suunnitelmissa jo pitkään.
2. Jos saisit muuttaa yhden asian itsessäsi, mikä se olisi?
Kauhee kun vaikeeta, muuttaisin niin paljon. Tällä hetkellä tahtoisin eniten muuttaa luonteenpiirteessäni kamalan stressaamisen (lue: ottaa sen pois). Tahtoisin olla huolettomampi ja uskoa että ei, se että hyvä ystäväni ei ole laittanut muutamaan viikkoon viestiä ei tarkoita että hän inhoaisi minua ja etten uskaltaisi mennä juttelemaan ja ei, kaverini eivät halua nähdä minua vain säälistä vaan luultavasti ne ihan oikeasti tykkäävät minusta. 
random täytekuva #2
3. Jos saisit olla yhden päivän ajan joku ihan muu, mikä tai kuka olisit?
Haluaisin ehkä olla jonkun hyvän kirjan hahmo.
4. Paheesi?
Ei mulla semmosia.. Hah, näitäkin olis aika paljon :D Mutta sanotaan nyt vaikka, että koneelle (esim. YouTubeen) jumittuminen kun pitäis tehdä jotain tärkeempää, kuten tiskata/lähteä yliopistolle/ripustaa pyykit/lähteä lenkille jne. Myös asioiden unohtelu! 
Tässä mun ei tarvis onneks olla tekemässä jotain tärkeetä, mutta datis mikä datis. Onneks mulla ei oo älypuhelinta, oisin varmaan vielä pahemmin nettiriippuvainen..
5. Mistä saavutuksestasi olet ylpeä?
Jee, näitä positiivisiakin juttuja olis monta! Tällä hetkellä oon varmaankin kaikkein ylpein opiskelupaikasta, kova työ palkittiin. Koirien osalta sitten oon ylpeä Nemon taipumuskokeen läpäisystä, jonka eteen myös tein kovasti töitä. 
6. Mistä haaveilet?
Pitkäkarvaisesta colliesta. (Tää oli helppo, kun opiskelupaikka on nyt saavutettu!) Se on nyt tällä hetkellä mun suurin haave, ja myöhemmin listalla on mukava omakotitalo ja työpaikka.
7. Ketä/Keitä ihailet tai arvostat?
Hyvin monia ihmisiä, esimerkiksi isoäitiäni. 
random täytekuva #3. Mökkisauna jouluna ja liittyy aiheeseen siten että jouluna isoäiti ja eno tulee aina mökille ja mennään sinne käymään.
8. Kenelle kerrot ensimmäisenä, jos sattuu jotain tosi ihanaa/entäpä, kenelle kerrot ensimmäisenä jos sattuu jotain kamalaa? 
Joona taitaa olla vastaus molempiin kysymyksiin. 
9. Oletko jouluihminen?
Todellakiiiiiin! (Jos joku ei vielä ole tästä lumen kaipuusta, ulkoasusta ja muusta hehkutuksesta vielä sitä huomannut). Joulu on mulle tärkein juhla vuodessa ja meidän perheen joulu on yhtä poikkeusta lukuun ottamatta ollut aina hyvin onnellinen, ja siinä on aivan erityinen tunnelma. Oon jo kuunnellut joululauluja tänäkin syksynä ja odotan jo innolla, että joulua saa ihan "julkisesti" alkaa odottaa :D 
kuva (c) sisko viime jouluna
10. Mottosi?
Ei mulla oikein ole sellaista. Pienenä kun olin villi lapsi ja tein kaikkea hurjaa (kuten kiipeilin meidän aukollisissa portaissa, hypin parvelta ja pihan keinu/kiipelytelinesysteemin (jota on ikävä) päältä alas, sanoin aina että "elämä on tehty riskejä ja seikkailuja varten." :DD No ei vais, tyhmä ei pidä olla mutta oon mä edelleen välillä vähän rämäpää, varsinkin lasketellessa (nimim. rinteet on tylsiä, metsäreitit ja tunturinkupeen rakkakivikko paljon jännempiä).

11. Tämänhetkinen tunnetilasi valitsemasi biisin sanoituksen avulla ilmaistuna? Mulla ei ole tällä hetkellä mitään ihmeempää tunnetilaa, asiat on yksinkertaisesti tavallisen hyvin mikä on tosi kivaa. Mutta koska tätä mun joulunodotusta ei voi tarpeeks montaa kertaa hehkuttaa samassa postauksessa ja märkyys ja pimeys masentaa ja tahdon jo lunta ja pakkasta, niin "lumivalkeaa kaipaa musta maa, juhlaa oikeaa sydän odottaa."

Ja minun kysymykseni: 
1. Mikä oli haaveammattisi pienenä?
2. Suosikkiaineesi koulussa ennen & nyt? (jos opiskelet tällä hetkellä)
3. Mitä katsoit viimeksi tv:stä?
4. Mitä näet, jos nyt käännät pääsi suoraan oikealle?
5. Menetätkö malttisi helposti?
6. Milloin viimeksi tylsistyit kuoliaaksi ja miksi?
7. Kerro jokin lähiaikoina näkemäsi uni.
8. Millä tavoin hemmottelet itseäsi?
9. Mikä oli lempilelusi lapsena?
10. Millaisessa elämäntilanteessa näet itsesi 3 vuoden päästä?
11. Millaiset kengät sinulla on yleensä jalassa? 

Minä en saa millään yhtätoista haastettavaa, mutta haastanpa nyt vaikka Katsun, Saran ja Evien. (:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti